Translate

30 března 2013

Máme podavače lan a dnes jedeme pomoc jiné jachtě skrz kanál

podávám krátkou zprávu z Panamy. Včera jsme nadále pilně pracovali. Proviant, nakoupený předevčírem, už je uklizený. Dál pokračujeme s natíráním teaku a já jsem včera konečně zapojil odsolovač. Zatím, co Páje šlo čištění a natírání teaku dobře, já jsem končil s odsolovačem až v jedenáct večer. Bylo potřeba rozdělat zase půl lodě kvůli protahování kabelů. Při té příležitosti jsem opravil někalik závad ještě z výroby, jako třeba špatně přidělaný drát zemnění ke kýlu apod.

Odsolovač jsme včera vyzkoušeli jen ta nanečisto se sladkou vodou a funguje. Není to tedy žádný rychlík, ale 5l za hodinu by nám mělo stačit. Jsem zvědavý, jak to bude vypadat, až budeme v čisté vodě a budeme moc opravdu odsolovat.

S kanálem to vypadá stále stejně, termín je středa 3.4. po obědě. Mezitím jsme sehnali na pomoco s lany posádku z australské lodě. Samotní budou proplouvat až 10.4. A abychom si všechno vyzkoušeli, tak jsme se domluvili s německým mladým párem se dvěma caparty, že pomůžeme naopak s lany na jejich lodi. Proplouvají dnes. Proplutí kanálem trvá dva dny. Odplouvá se odpoledne jeden den, nocuje se uprosřed na Gatůnském jezeře, 80m nad hladinou moře a druhý den brzy ráno se zase sjede pomocí zdymadel 80m dolů do Tichého oceánu. Odtud pojedeme taxíkem zpět do Shleter Bay.

Bude to asi sranda, jsou to kamarádi našich norských sousedů, kteří mají 3 malé děti a jedou společně. Takže to bude kulturně-sociální zážitek v mnoha směrech. Ale jsou všichni moc sympatičtí, tak se moc těším. Pro nás to bude znamenat zkušenost, abychom věděli, jak to vlastně celé probíhá, až ve středu poplujeme s Perlou.

Jinak se znažím zuřivě nakupovat materiál na 7 měsíců a jsem úspěšný jen částečně, to se ale ještě nějak vyvine.

Takže ozveme se až v neděli večer, budeme mít fokty z kanálu a určitě mnoho zážitků. Budeme jen na normáním mobilu, k mailu se patrně ty dva dny nedostaneme.

Posíláme kousek Velikonočního sluníčka z Panamy,

Petr a Pája

Žádné komentáře:

Okomentovat