Translate

23 května 2013

Dalsi dva dny, zitr budeme v polovine ... problem s kormidlem

.. zitra budeme mit za sebou v rekordnim case prvni polovinu vzdalenosti. Podminky jsou stale stejne, fouka jihivychodni vitr 15-20, more je vetsinu casu primerene, jen asi dvakrat za den se rozbije a trochu skaceme, trva to hodinu nebo dve, pak je to zase dobre. Celkove je to ale doposud nejpohodovejsi preplavba. Predpoved zatim vypada tak, ze by nam melo foukat do zacatku pristiho tydne, pak nas bude asi dva nebo tri dny trapit slaby vitr, pak se zase rozfouka a dofoukne nas to snad az na Markezy. No ono se tomu da verit na max. 5 dni dopredu, takze se jeste uvidi.

Lode, ktere pluji povetsinou pred nami, si vedou take dobre. Dve tedy hlasili ztratu genakru resp. spinakru behem prehanky, ale vazne problemy nikdo nema. Je fajn, ze clovek vi, ze nekde jsou dalsi lode. Piseme si zhruba kazdy druhy den polohu a popis podminek.

My jsme zatim pluli bez jedineho problemu, az vcera jsem vzadu zaslechl divne nepravidelne bouchani. Cely den jsem hledal, kde nam co boucha, az v noci mi to nedalo, tak jsem vyndal vsechno ze zadni batisty, vlezl tam a potvrdilo se mi, co jsem bohuzel tusil. Bouchani je od kormidla. Konkretne boucha hridel kormidla, jak se do kormidla opiraji bocni vlny. To me rozhodne nenaplnuje zadnou radosti. Konsekvence si dovede jiste domyslet. Tak jsem se zacetl do chytrych knih a rano jsem volal Vladovi Bezecnemu do Bemexu, co si o tom mysli. Rekl mi, ze ve spodni casti je kormidelni hridel ulozena v mosaznem oblozeni a zhruba jednou za tri roky se musi, kdyz je lod vyndana z vody, vydlabat stahnout a znovu vratit na misto a zadelat sikaflexem. Takze asi se po nasi dlouhe plavbe osazeni uz trochu vytlacilo a proto to boucha. Podle Vladi to vlastni kormidlo a jeho funkci nijak neohrozuje. No moc na vyber nemame, nez tomu verit, moznost opravy na mori je totiz nulova. Doufam jenom, ze nam vydrzi dobre podminky a nebude se to zhorsovat, abychom nemuseli menit trasu.

Bohuzel prvni moznost, kde vytahnout lod z vody je na Tuamotech na jednom z atolu maji jerab. Nechce se mi odkladat opravu az na listopad, takze v lete pujdeme na Tuamotoech na tyden z vody a budeme opravovat oblozeni kormidla :-( Alespon budeme moc vylepsit vstup vody pro odsolovac. A byt na suchu na krasnem Atolu Atapaka neni zase tak spatne.

Jdu tam zrovna psat, kolik nas to bude stat a jestli nas budou v srpnu schopni zvednout.

Tak z 06*03.23S:112*04.65W posadka Perly.

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Žádné komentáře:

Okomentovat