Translate

06 dubna 2013

Shánění dílů a první dny na Tichomořské straně kanálu

Včera jsme podle plánu podnikli pokus poshánět ještě nějaké drobnosti na loď. ... a nebylo to zase tak jednoduché. V podstatě nám toho moc nechybí, jen jezdec na hlavní plachtu (á cca 1euro), potom se nám ztratil venkovní větrák apod.
Vlastně včera jsme vlastně připluli na kotviště Playita pro malé lodě na Tichomořské straně kanálu. Yacht club Balboa nebyl úplně přátelský, tak jsme tady, kde je většina plachetnic směřujících do Tichomoří. Mají tady takovou marínu pro motorové čluny a molo pro turistické lodě a malé čluny. Hlavně se živí vybíráním poplatků za toto molo. Mají to udělané tak, že se platí za člun 35USD na týden, ale týden je od pondělí do neděle, takže když jsme přijeli ve čtvrtek, tak jsme zaplatili poměrnou část do konce týdne a pak zaplatíme celou částku za další týden ... za vodu a cokoliv se platí a platí a platí ... je tady ještě na opačné straně Flaminco ostrova větší marína, ale ta je extrémně drahá, takže tam nikdo z jachtařů není.
S každým taxikářem je to opruz, jako turisti máme všechno skoro 2 x dražší a když se pokusíme s nimi dohadovat, tak se s námi prostě přestanou bavit a odejdou nebo odjedou. Autobusy tu mají, ale je to prostě město s 1.400.000 obyvateli, tak si to dovedete představit. Včera jsme si tedy sehnali taxíka a platili ho od hodiny. Objeli jsme všechny (3) obchody s jachtařským zbožím a pak ještě byli u kamaráda taxíkáře. Nesehnali jsme skoro nic ze seznamu .... haha. Připadal jsem si jak v blbákově, velká část je jazyková bariéra, protože muj španělštin je neni mnoho dobrá, ale nevím, co si mám myslet o tom, když potřebné zboží donesu fyzicky do obchodu a oni po dlouhém hledání donesou úplně, totálně něco jiného a koukají na mě a já na ně, protože nevím co na to říct. A pak hrál jsem přece aktivity, pantomima a kreslení mi docela šlo :-)
No ale rozhodli jsme se prostě, že se nenecháme vyprudit, vzdyť to je přeci také důvod, proč cestujeme, poznat jiné mravy a kulturu. Ještě, že ale přijedou v létě kluci a budou mi moc dovézt nějaké díly s sebou, objednám si je na Internetu v evropě. Dnes jsem vyrazil na nákupy tady po marínách a bylo to už o dost lepší, snažili se mi pomoc, najít to po Panamě a v pondělí mi většina drobností dorazí.
Teď mi donesli balíček, co jsem si objednal v Americe ... a co myslíte půlka dodávky je špatně ... no nevadí :-) Teď už sedíme s pivkem na netu a máme pohodu.

Jinak kromě kromě krokodýlů jsme včera viděli tady na stromech lenochody, ti jsou nádherní ... dnes máme domluvenou návštěvu ze Supermolli, už se na ně těšíme.
Zítra bychom rádi jeli na výlet do Panama City, tak pak napíši něco o Panama City. Odtut je to jako velké severoamerické město, plné mrakodrapů. Ale historické centrum by mělo být hezké, tak se těšíme.

Aktualizoval jsem zprávu z proplutí kanálem, dal jsem tam navíc několik fotek. A dal jsem do albumu Panama Canal další fotky.

Rádi bychom vám poslali přebytek tepla a sluníčka, slyšeli jsme, že doma je zima a předpověď se nelepší ...

Petr a Pája