Translate

21 května 2014

Připluli jsme na Fidži

Včera, dne 21. května 2014 jsme slavně, jako ostatně vždycky, dopluli na Fidži. Nakonec jsme opravdu trefili i správný ostrov i přístav a nyní Perla spočívá na klidné hladině zátoky Nakama Creek uvázaná k bójce maríny Copra Shed ve městě Savusavu.
Poslední noc plavby měla jisté prvky dobrodružství s humornými proudy. Proplouvali jsme již vodami Fidži a protože jsme díky slabému větru museli plout na motor a mohli jsme si dopřát komfort v podobě zapnutých ploterů, počítače a radaru, tak jsme pluli mezi ostrovy a útesy. Když jsme dopluli k jednomu úzkému místu mezi dvěma ostrovy a vplouvali dovnitř, tak jsem předal službu Páje a šel si lehnout do kajuty. Nespal jsem moc dlouho, protože mě Pája přišla vzbudit s tím, že proti nám pluje vánoční stromeček nebo kolotoče, nemá AIS a podle radaru je v kolizním kurzu. Dlouhou dobu jsem civěl dalekohledem na mnoha světly osvícenou podivnou loď. Bylo jasné, že pluje do té samé díry, kterou jsme propluli my a proto směřuje na nás, ale nebylo jasné, co to je. Upravili jsme kurz a když jsme se minuli a viděli, že se jedná o docela velký místní trajekt bez AIS, tak se z radia ozvalo "Perla Alba, Perla Alba, tady plachetnice Richard", tak než jsem došel k radiu, tak místo nás odpovídá chraplavý hlas Indického kapitána trajektu, "tady trajekt Princess II, dobrý večer, šťastnou plavbu". Počkal jsem a dezorientovaný jachtař z plachetnice povídá, "no já jsem plachetnice, která je za vámi, Richard, já volám plachetnici Perla Alba, ta je teď vedle vás...",  "Tady princess II, my plujeme do Suva ...", nenechal se odbít Indický kapitán, "no jo ale já volám plachetnici Perla Alba ...", trvá na svém jachtař a na to povídá Indickou angličtinou kapitán trajektu, "jo, to je v pořádku kapitáne, já vždycky všem přeju šťastnou plavbu, když je slyším v rádiu". Pak bylo chvíli ticho a já jsem mohl odpovědět na volání plachetnice a domluvit se s nimi, že se budeme míjet pravoboky. Musel jsem se smát, tahle komunikace probíhala na 16 kanále, který mají naladěny všechny lodě široko daleko.
Když jsem druhý den ráno, již za světla, míjel rovnou dva tyhle místní trajekty v průlivu do laguny Vanua Levi a viděl jsem, co za stroje to jsou, tak jsem se už vůbec ničemu nedivil. Byly to na trajekt předělané 100 metrové nákladní lodě lodě parníkového typu jako z Verneovky. Do Savusavu jsme dopluli přesně v 1000 místního času, přesně po 11 dnech plavby, 1321NM a bohužel také 84hodinách motorování. Zavolali jsme podle návodu Coprashed marínu a Shimi nám připlul naproti, pomohl nám vyvázat se k bójce a zorganizovali nám odbavení, Všechny úředníky dovezli na loď a pak zase zpátky a tak jsme hladce absolvovali obvyklou odbavovací čtveřici Zdravotní, Biosecurity, Imigrační a Celní. Po skvělém obědě jsme se vydali pozdravit kamarády a do města.
První dojem z kanceláře maríny a městečka je víc než dobrý. Pretty a Doly, dvě děvčata z kanceláře maríny, byla naprosto skvěle informovaná a profesionální. Daly nám všechny informace, hladce vyřídily check-in i zaslání žádosti o Cruising permite a my jsme se mohli vydat do městečka pro peníze na trh. Hned jsme zakoupili kokosy, ananasy a papáju. Po jednom pivu Fiji Bitter jsme se rozloučili z jachtaři v baru a na Perle upadli rychle do spánku a nepřerušeně spali až do rána. Pro změnu.
Dneska chceme zařídit zaplacení poplatků, koupit telefonní karty a pak udělat plán průzkumu ostrova a asi také něco málo udělat na lodi. Než se nám vyřídí povolení k plavbě, tak to potrvá několik dní a tak tady zůstaneme asi do pondělí. Pak se vypravíme objevovat krásy ostrovů.

Opět z tropů vás zdraví posádka

Perly.

PS: Na web jsem dal fotky

Žádné komentáře:

Okomentovat