Translate

06 května 2014

Datum odplutí - průběžně aktualizováno

9.5.2014
Právě jsme dostali meteorologickou předpověď, která potvrzuje termín našeho odjezdu na zítra. Všechno vypadá velmi dobře, poplujeme přímo na Fiji bez zastávky na Minerva Reefu. Routing pro nás opět zpracovává Bob Mc Davits, který nám připravoval předpověď už na cestu sem.

Zítra ráno budeme tankovat, pak se odhlásíme a vyplouváme.

8.5.2014
Jsme zpátky v Opua, máme nakoupený proviant a jsme téměř připraveni. Když jsme se dnes vraceli z ostrůvků sem a koukal jsem na tučňáky kolem lodě, tak jsem si říkal, že se mi Zéland bude chybět. Mořský život, klima a lidé tu jsou vážně moc fajn. Přivykl jsem každodennímu koupání v ledové vodě, nošení dlouhých kalhot a holínek i ranním 10 stupňům v lodi. Vůbec mě neomrzelo rybaření, západy slunce, zelená krajina, tučňáci, kormoráni, delfíni a chaluhy.

Melanésie nás ale volá, stejně jako slyším volání velkého modrého oceánu a těším se na tu krajinu vln a modrozelené hlubiny.

Zítra nás čeká tankování nafty a vody, dokoupení posledních "dílů na loď" a nějaké papírování, v sobotu už jen poslední razítka na celnici.

Příznivý vítr by měl začít foukat v sobotu ráno a podle všeho bychom měli mít dobrý vítr až na Fiji. Tak zvažujeme možnost, že Minerva Reef necháme na příště a poplujeme rovnou na Vitu Levi.

Komunikace s celníky na Fiji je zatím velice zábavná. Dostal jsem po týdnu odpověď na můj email, kde jsem je žádal o zaslání C2C-31 formuláře ve wordu, abych ho mohl elektronicky vyplnit a poslat, jak požadují. Mezitím se mi podařilo znásilnit pdf verzi formuláře z jejich webu a poslal jsem jim ho tam. V odpovědi, která je již napůl Fidžijsky mi píší, že v příloze mi zasílají formulář a zároveň mě upozorňují, že povinné jsou všechny kolonky a stejně tak povinné je přiložení aktuální fotografie lodě a kapitána .... odepsal jsem tedy obratem, že se velice omlouvám, že mezi tím než mi napsali, tak jsem jim už formulář odeslal a jestli by byli tak velice moc hodní a potvrdili mi, že ho obdrželi, jak jsem je byl žádal. Tak jsem tedy zvědavý, co najdu v emailu, až připlujeme na Fiji.

6.5.2014
Vypadá to, že se nám rýsuje na sobotu "okno" v počasí pro naši plavbu na Fiji. Počasí se tady rychle mění a stále je to skoro týden do odjezdu a plavba samotná nám potrvá 7-10 dní, takže vlastně nevíme co nás přesně čeká. Místní "guruové" se ne vždy shodnou, podobně jako se ne vždy shodují předpovědní modely GFS a ECMF. Nejhorší ze všeho jsou "odborné" názory kolegů jachtařů, které k modelům ještě přidávají pocity a jednorázové zobecněné zkušenosti. Přistoupili jsme k věci po svém, jako obvykle.  Odjeli jsme z Opua na dvě hodiny vzdálené kotviště s čistou vodou a dostatkem ryb. Vše sledujeme zpovzdálí a v pravý čas do věci vložíme a odjedeme s příznivým větrem v plachtách.


Přes všechny nejistoty jsme začali připravovat náš odjezd na sobotu. Nahlásili jsme to na celnici jak na Novém Zélandu, tak na Fiji. Naštěstí je možné dlouhé formuláře poslat emailem. Zvlášť formulář na Fiji byl velmi detailní včetně požadavku popsat podrobně plán plavby a přiložit aktuální fotografii lodě a kapitána. Už teď  víme, že tamní úředníci jsou velcí byrokraté, takže to bude určitě dobrodružné. O Fiji budu psát jistě jindy.

Ve Whangarei kamarádi z Duende, kterým jsme prodali naše subaru pojmenovali tento skvělý vůz Perla Alba Car a pravidelně nám píší, jak se má. Jiní kamarádi, kteří cyklónovou sezónu využili k přivedení potomka na svět se i s ním vrací zítra na loď a hodlají v tomto složení (muž, žena a novorozeně) plout na Fiji jako my. Myslím, že proti nim jsme zcela nudní patroni.

Pro ilustraci, jak se tady mění počasí přikládám několik fotek z kotviště u maríny v Opua.

Ze zátoky ostrovů zdraví,

Petr


Počasí v Opua během naší dvoudenní návštěvy.


Neděle, plné kotviště, slunce, chladno

V pondělí celý den pršelo ale západ slunce byl úchvatný

Dnes ráno (úterý) byla mlha, že jsme skoro neviděli ani na sousední loď.

Žádné komentáře:

Okomentovat