Translate

27 srpna 2013

Huahini,o kultu boha ORO a cesta na Bora Bora


Chteli jsme z noveho kotviste vyrazit vyrazit na sous prozkoumat archeologicka naleziste u vesnice Maive, posvatna Moorea a prehistoricke pasti na ryby. To se nam podarilo a vylet byl opravdu uplne skvely, vyhledy na lagunu byly opravdu dech berouci.

Na jihu Huahine jsou pozustatky svatini boha Oro. To byla cerna magie, ritualy spojene s lidskymi obetmi. Oro byl buh valky a zlodeju ... a svou moc jeste uplne neztratil, protoze nam nekdo ukradl v noci oba pruty s navijaky. Kluci z toho byli znacne prapadli, musel jsem dlouho vysvetlovat, ze mistni mili lide nejsou zli ...

Pak jsme na dalsi odpoledne a noc a vlastne i dalsi den prekotvili zpatky na nase prvni kotviste do "bazenu". Znovu jsme snorchlovali, Paja byla nakoupit ve vesnici ovoce a bagety. Odpoledne jsme snorchlovali vsichni. Videli jsme zase rejnoky a vozili jsme se v silnem proudu. Vzdycky jsme jeli clunem proti proudu, pak jsme naskakali do vody a jeli i se clunem zpatky. Pokazde jsme videli neco jineho. Se Samem jsem jel snad 6 x.

Na Bora Bora jsme vypluli v noci, presne o pulnoci. Mesic nam svitil a foukal nam slaby priznivy vitr. Takze za usvitu jsme proplouvali kolem ostrova Tahaa a kochali se pohledy na Bora Bora. Uprimne, kdyz jsme vplouvali jedinym prulivem do laguny, tak jsem si rikal, jestli bychom se nemeli hned otocit ... v lagune kotvil obrovsky cruiser, vsude domeckove hotely .. disneyland ... no ... ale propluli jsme na jih laguny a zamirili uzouckym kanalem do slibne vypadajici laguny ... barvy a cistota vody nas okamzite dostala. Zakotvili jsme uplne samotni v nadherne ciste blankytne modre vode, pod nami pisek a pred nami pohled na vnejsi utesovou barieru a obrovske vlny, ktere se tam lamaly. Uz kdyz jsem byl zkontrolovat kotvu, tak jsem videl obrovskou mantu jak pomalu plachti vodou jen kousek od nasi lode. Bora Bora s z nuly mela najednou plny pocet bodu. Pri snorchlovani jsme zjistili, ze utety jsou pomerne v dobrem stavu a pak jsme nasli misto, kde bylo obrovske hejno rejnoku Eagel Rayu, mych velkych oblibencu. Byl jsem nadseny a dryhy den jsem tam hned vyrazil s lahvi. Mel jsem stesti nasel jsem je na stejnem miste jako predchozi den odpoledne. Byl jsem nadseny v jednu chvili jsem se ocitl uprostred jinak velmi plachych velikanu. Byli vsude, snad padesat nebo vic, nejvetsi, ktere jsem kdy videl a uplne z blizka.

Na VHF jsme zaslechli komunikaci nasich kamaradu ze Supermolli a Felice. Tak jsme se na druhy den a to bylo vcera vydali nadhernou a zajimavou cestou lagunou kolem ostrova na kotviste, kde stali. Cesta byla vazne uzasna, misty se kanal klikatil mezi utesy, pod kylem jsme meli jen pul metru a utesy byli od obou boku jen par metru. Samik byl na stezni a pres vysilacku mi rikal doprava a doleva .. zvladli jsme to uplne perfektne a doplili na krasne misto s plazi a opet zakotvili na 3 metrech bileho pisku. Se vsemi jsme se videli, Marcus a Nikol byli u nas vecer na lodi.

Dnes jsme uz zcela cilene zacali hledat nejvetsi z rejnoku - Manty. Vytipoval jsem nekolik mist po ceste a nyni stojime opet pred domeckovym hotelem na bilem pisku nedaleko jednoho z nich. Nasli jsme kanal s prekrasnymi zdravymi utesy a co ... nasli jsme manty. Zatim jsme videli jen tri, ale zitra rano jdeme znova a verim, ze jich uvidime vic. Dokonce jsem znovu sel v podvecer pod vodu, ale uz jsem toho moc nevidel, snorchlovani bylo lepsi.

Zitra po koupani s mantami budeme pokracovat zpet k prulivu, zkusime sehnat nejake dive centrum, kde by nam naplnili lahve a mame v planu proverit moznost potapeni na vnejsim utesu na miste, kde jsou zraloci citronovi a zdravy utes.

Krome nadherne laguny jsme z Bora Bora zatim nic nevideli, mozna zitra podnikneme vylet do Disneylandu pro bagety a snad konecne najdeme Internet. Je to tady krasne, ale bez lode si to tady nedovedu predstavit, to by nas asi nebavilo. Domeckove hotelove komplexy vypadaji krasne, luxusne. Nicmene asi tretina je zavrena a chatra. Tak uz jsme sdileli modrou lagunu s hosty z Hiltonu, Intercontinentalu, Meridian, Four Seasons ... Zavidim jim jen bohate snidane a vecer ... nam se nejak pomalu krati zasoby, naposledy jsme nakupovali v obchode vlastne na Tahiti -:)

Tak snad jsem dohnal vsechno, co jsem ted s psanim zanedbal,

z Bora Bora zdravi posadka Perly.

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com