Translate

18 srpna 2013

Cesta na Moorea - šnorchlování s keporkaky

Včera jsme hned po ránu odvázali Perlu z Bójky a za svítání vypluli průlivem Taapuna na úplně klidný Oceán. Poprvé jsme viděli Tichý oceán opravdu tichý a klidný. Kluci samozřejmě hned nahodili a já jsem si říkal, že je ideální den, abychom konečně viděli velryby, které se v oblasti Společenských ostrovů každorožně v tuto dobu shromažďují. 

Museli jsme celou cestu motorovat, protože nefoukalo a opět jsme nic nechitili, ale ..... Když už jsme připlouvali k průlivu do zátoky Oponuhu na Moorea tak vidíme najednou turistické lodě a ... a Keporkaky. Za chvíli byl už člun na vodě a posádka, bohužel beze mě, kapitán musí zůstat na lodi, vyrazila na zoologický průzkum. Jak jsem už psal, tentokrát byl oceán tichý, takže bylo možné jet na člunu i takhle venku. Opravdu se podařilo, že všichni šnorchlovali s Keporkakem, byla to Samice s odrostlým mládětem a účastníci mají jistě zážitek na zbytek života. 

Jsem hrozně rád, že to kluci Pája a Vlasta mohli viděli, ta moje velryba, ta na mě ještě čeká v oceánu, já jsem musel zůstat na Perle, bylo to už blízko beriéry a bylo nemyslitelné, abychom jeli všichni. Alespoň jsem viděl kaporkaka, jak  vyfukuje, jak plácá ocasem a pak i vyskakuje z vody.  Místní agentury pořádají výlety a šnorchlování s velrybami běžně, na místě bylo asi 4-5 takových turistoických lodí. Navíc jsme si nastudovali důkladně, jak bezpečně pozorovat velryby ze člunu a šnorchlovat s nimi. Fotky bohužel nemáme, byla to příliš rychlá akce a foťák nebyl připravený.

Kotvíme tentokrát téměř sami v takové díře mezi útesy, velmi hezké místo. Odpoledne jsme ještě hodně šnorchlovali. Já jsem viděl několik velikých eagel rayů. ůtes je tu bohužel poničený hurikánem, přesto je tady toho k vidění dost.

Dnes jedeme na rejnoky a já mám zálusk, vydrží-li počasí, že bych se šel potápět na vnější útes, má tady být několik druhů větších žraloků, viděl jsem tam delfíny a třeba budu mít mega štěstí a bude tam zase nějaký keporkak :-) V pondělí se budeme pakovat a pozdě odpoledne se přemístíme se na Huahini. Budeme někde ve východní části lagun mezi Huahini Nui a Iti.

Pozdrav od Keporkaků zasílá

Petr a zbytek posádky.



1 komentář:

  1. Taky bych se jednou ráda potápěla někde v oceánu mezi keporkaky a dalšími zajímavými živočichy. Než ale někam takto vyjedu na dovolenou, chci se naučit potápět tak říkajích nanečisto. Objednala jsem si proto přes https://potapeni.seawolf.cz/ kurz potápění, kde mě doufám vše naučí a na dovolené si pak potápění užiju na maximum.

    OdpovědětVymazat