Translate

21 února 2013

Perla už je ve vodě, den odpočinku a výletů v džungli, zítra ráno odplouváme směr ABC ostrovy

po několika dnech se ozývám ještě stále z Trinidadu. Ten týden, co byla Perla venku z vody byl opravdu velice pracovní. Neměli jsme ani jeden den volna, vstávali jsme v mezi 6-7 a s prací jsme většinou končili v 7, pak jen večeře a usnuli jsme ještě dříve, než jsme stihli dopít pivo ...
No ale, předevčírem nám v 1300 Perlu zase dali na vodu a zdá se, že vše je v pořádku. Seznam toho, co jsme za týden stihli udělat je vážně docela dlouhý. Roční údržba je hlavně o novém nátěru částí, které jsmou pod vodou, To je důležité proto, aby se nám na spodku lodě neusazovali korýši a řasy. Zpomaluje to znatelně loď. Je to poměrně sofistikovaný proces. Když se loď vytáhne, tak ještě na jeřábu ji očistí takovými škrabkami od nánosů korýšů a řas. Pak vezmou wapku a tlakově očistí loď vodou. Trvá to skoro dvě hodiny, než je loď uložena a podepřena na souši. Pak se musí naleštit a neimpregnovat voskem trup nad vodoryskou. Teprve potom se začne s broušením starého nátěru. My jsme se museli vypořádat hlavně s tím, že jsme nyní nechávali loď natřít jiným nátěrem než tam yl z Chortvatska. Další komplikace bylo to, že se nátěr na mnoha místech odlupoval i se základovou epoxidovou barvou .... protože ti, kdo nám to poprvé natírali trup řádně na všech místech nezdrsnili ... no takže den jsem brousil opadaná místa, pak se nanesla na tato místa základová barva, obrousil se zbytek lodě a začalo se s nátěrem. Vrtuli a nohu s převodovkou jsem si dělal celé sám, to se natírá úplně jiným nátěrem než zbytek. Mezitím jsem udělal další dva prostupy zkrz dno na dopředný sonar ana odpadnívodu z odsolovače. Montáž těchto dvou zařízení mi dala pěkně zabrat, zvlášť odsolovač jsem si náramně užil. Ještě mi zbývá to dodělat, zapojit na elektriku, ale to je hračka, nejhorší bylo to vymýšlení připojení na trubky a protahování kabelů přes celou loď ..... Další projekt byla oprava geny, naší nejdůležitější plachty a rovnou jsme nechali ušít novou, abychom měli náhradní na Tichý oceán a vůbec ji budeme asi za rok potřebovat .... Povedlo se to, plachtu nám dovezli hodinu před odjezdem, původní opravenou a novou jsme dávali na stěh včera, ale ještě jsme ji neměli vytaženou.
Ještě ten den, co nás dávali do vody, jsme se zastavili až opravdu když přijel jeřáb, stihli jsme to akorát, tedy stihli to důležité, co se dělá, když je loď venku z vody. Teď to bude zase až za rok na Novém Zélendu nebo v Austrálii.  Řekli jsme si, že bychom si měli před další cestou udělat den volna a jít na nějaký výlet a odpočinout si. Tak jsme se vydali opět na celníky a nahlásili, že budeme ve Scotland Bay, kde jsme byli na jednu noc ještě s Jankem a Pavlou. Je to fjordu podobná hluboká zátoka obklopená strmými kopci zarostlými džunglí. Kotví se tam dobře je tam bahno. Tam je to opravdový tropický ráj, jen několik lodiček, občas místní, klid a divoká příroda. Tentokrát jsme opravdu slyšeli opice a papoušky, nad zátokou kroužili orli a poletavalo plno různobarevných ptáků. Další den jsme se vydali do džungle. Plán byl najít stezku, která měla vést na druhou stranu na nějakou pláž. Stezku jsme nenašli, zato jsme se 4 hodiny prodírali džunglí, lezli do strmého kopce a pak zase zpět. Bylo to poněkud dobrodružné, museli jsme si značit cestu, abychom nezabloudili a trefili zpátky. Byl to každopádně silný zážitek. Zpátky jsme trefili a kromě několika škrábanců od trávy dokonce ve zdraví.
Tak se nám v zátoce líbilo, že jsme odložili původně naplánovaný odjezd až na zítra a dnes jsme opět vyrazili do džungle. Proti včerejšku byl dnešní výlet jiný jen v tom, že jsme skutečně našli na jiné straně zátoky stezku, což spočívalo v tom, že jsme šli opět džunglí podle fáborků a nemuseli se bát, že netrefíme zpátky. Viděli jsme různé ptáky včetně kolibříků a nádherné velké motýly. Tropický les je vážně všude jiný, dokonce se velmi odlišuje na návětrné a závětrné straně kopce.
V poledne jsme vyrazili zpět do Chaguramas, abychom se  odclili, nakoupili si. Na noc se chceme vrátit zpátky do Scotland Bay a zítra ráno s východem slunce vyrazíme směrem na ABC ostrovy. Ještě ale předtím chceme po cestě navšívit venezuelské atoly Los Roques. Tak sledujte zase mapku, abyste viděli, jak se nám daří. Předpověď je dobrá, na Los Roques to je asi dva a půl dne plavby.