Translate

16 února 2013

Jak se máme na suchu

Zdravím do zasněžených Čech,

tady bylo dnes od rána opravdu vedro a odpoledne nám tady několikrát tropicky sprchlo. Tropicky znamená, že prší intenzivně a je stále velké vedro, jen vlhkost je pak 100%. Práce na Perle pokračují. Včera jsme nakonec nechali vyleštit boky. Já jsem mezitím brousil nejvíce odhalená místa na spodku a dělal díru do lodě na sondu dopředného sonaru. Taky jsem čistil propeler a saildrive (pro nejachtařskou veřejnost vrtuli).  Dělali jsme testy, jak bude držet nový nátěr na původním od jiné firmy. Naštěstí držel, takže dnes po broušení celé lodě se už začalo s první vrstvou nátěru. Nátěr antifoulingem je pro plavbu důležitý, bez něho by loď byla celá porostlá korýši a řasami a to by nás velmi znatelně brzdilo. Mně se zatím podařilo udělat nátěry na vrtyly a zítra budu už montovat novou sklopnou sklopnou. Jsem zvědavý, jestli nás to zbaví vibrací, a jestli nám to přidá proklamovaný 1 uzel, to je 24 NM za den  a to není málo.
Jinak tady v Peaksu jsou opravdu profíci. Celý personál, včetně ochranky je velmi komunikativní, příjemný, nápomocný a hlavně erudovaný. Jsem moc rád, že jsme se rozhodli udělat údržbu právě tady na Trinidadu.
Pája se zítra s dalšími bílými hubami - jachtaři chystá na výpravu na trh. To nám poradila paní z ochranky, která se k nám hlásila dokonce i na karnevalu.  Doufám, že Pája doveze krevety a čerstvé ovoce, nějak jsme se od příjezdu sem zasekli na hotdogách. Vlastně dnes Pája uvařila vynikající dýňovou polévku :-)

Jen mě trochu mrzí, že nám to časově moc nevychází na nějaké výlety po ostrově, je to tady podle knížek moc pěkné, no třeba to nakonec nějak vyjde. Dnes odpoledne nám přivezli sousedy - brazilskou plachetnici. Majitelé, pár kolem 55, se s námi hned seznámili. Docela chápu, že v pilotu bylo napsané, že se tady hodně lidí tak nějak zapomene.

Jdu pomalu spát, tak za chvíli dobré ráno domů,

Petr

PS: Ještě jsem dal nějaké fotky z karnevalu z úterka na web.

Žádné komentáře:

Okomentovat