Translate

29 listopadu 2013

Vrak Coomonder na Minerva Reefu

V noci přišla očekávaná teplá fronta a přinesla nám opravdu vydatné srážky. Pršelo celou noc a tak máme pitné vody co hrdlo ráčí a sprachovat se můžeme 2x denně. Zejména Pája je tímto stavem věcí velice nadšena.

Já jsem potěšen hlavně faunou zdejší laguny. Všechno tady je veliké. Corálový útes je tady uvnitř trochu mrtvý, ale zato ryby tady jsou ohromných velikostí. Samozřejmě kromě focení a obdivování jsme si i dnes jednoho Wrasse zastřelili k jídlo, bylo z něj kari.

Včera a dnes jsme se byli podívat na vrak lodě Coomonder roztroušené v malé hloubce po útesu. Příď, záď a propeler leží roztroušeny asi na 100 metrech. Je to dobré memento, abychom nezapomněli, že nedávno i dnes lodě končí na útesech jako je Minerva. Letos např. ztroskotal na nezmapovaném útesu někde mezi Tongou a Fiji veliký moderní katamarán. Ani v papírových, ani v elektronických mapách útes nebyl. My jsme třeba ve skupině Vava'u objevili celý ostrov, který na mapě nebyl. Není to vždy chyba kartografů, tato oblast tichomoří je velice tektonicky aktivní, takže tady prostě občas nějaký ostrov vysoptí nebo se naopak propadne.

Já věřím, že nás žádné objevy v tomto směru nečekají. Co se týká společenského života tady na oceánském odpočívadle, tak ani ten nezanedbáváme. Včera jsme měli návštěvu posádky z La Medianoche, ty jsme pozvali, no dnes jsme měli nezvanou návštěvu jednoho katamaránu, který zakotvil tak, že jeho záď byla asi 15 metrů od naší přídě. Zdvořile jsem je upozornil, že je tady přece hodně místa, kde se dá kotvit, ne jenom to, kde kotvíme my a ani pro ně, ani pro nás 15 metrů není bezpečná vzdálenost. Odkotvili a přepluli na druhý konec laguny. Tak jsem byl zase jednou za prudiče a trochu mě to na mě mrzelo, jenže taky rád spím klidně a to bych asi nespal ....

Tak zatím z North Minerva Reef zdraví,

posádka Perly

Žádné komentáře:

Okomentovat