Translate

10 února 2014

Zítra vyrážíme autem na Jižní ostrov

dny utíkají hrozně rychle. Od našeho příjezdu do Whangarei je to už 4 dny. Stačili jsme zařídit vytažení lodě z vody na druhou polovinu dubna. Já jsem si objednal nové dioptrické brýle, potom, co mi staré spadly do vody a Perlu jsme přesunuli na kůly, kde na nás bude měsic čekat. No a asi nejvíc času nám zabralo vyplnění žádosti o prodloužení víz, zejména vytištění všech možných i nemožných dokladů. Dnes to Pája odeslala, tak doufám, že to bude stačit. Občani ČR dostanou při vstupu na Nový Zéland vízum na 3 měsíce, prodloužení ale vyžaduje vyplnění 10 stránkové žádosti a přiložení mnoha různých dokladů. David mezitím stihl zajet na sever, kde jsme byli s Pájou během vánoc.

K tomu vyvázání ke kůlům se musím alespoň v krátkosti vrátit. Sharron z kanceláře maríny mi říkala, abychom přepluli, až bude příliv. Tak jsme to tak udělali. Trochu mě ale stejně zarazilo, že hloubkoměr ukazuje na přídi 3 metry při vrcvholícím přílivu (2,64m), takže při odlivu tady bude maximálně 1m vody. Náš ponor je 2,05m. Plyne z toho, že při každém odlivu se kýl musí zabořit metr do bahna na dně řeky. No, nikomu to tady nevadí, tak my si z toho také nebudeme nic dělat. Je až neuvěřitelně poznat, když se loď během odlivu přestane houpat ....

Jsem fakt rád, že budeme antifoulingový nátěr dělat až v dubnu těsně před odjezdem, myslím, že potom měsíci bude loď přirostlá ke dnu. Jeden známý nám vyprávěl, že tři týdny potom, co spustili loď po novém nátěru, ji mají zarostlou jako kdyby ji nenatírali nejméně tři roky .... I naše jedovatá cínová superbarva z Trinidadu už na zdejší škeble nestačí a máme loď pod čarou ponoru pěkně obrostlou barneckly (http://en.wikipedia.org/wiki/Barnacle), loď to zpomalilo nějméně o uzel.

Zítra brzy po ránu vyrážíme na měsíční cestu na Jižní ostrov. Budu se snažit psát o našich zážitcích a občas poslat i nějakou tu fotku. Trajekt máme koupený na 17.2. Ten týden chceme ještě trochu pocestovat po severním ostrově. Většinu času z toho s námi bude ještě David, který letí domů 16.2.

Včera večer jsem spáchal pokus o sestříhání videa s delfíny, kteří nás dvě hodiny doprovázeli na castě z Aucklandu. Tak si ho můžete pustit tady.

Z Whangarei zdraví

Petr

Žádné komentáře:

Okomentovat