Translate

11 září 2013

Perla je venku z vody s kormidlem to vypadá dobře ..

Trochu jsem se odmlčel, že? Měl jsem po odletu kluků tak trochu o čem přemýšlet. Po návratu na loď jsme se přesunuli k maríně CNI, kde jsme se domluvili na detailech vytažení lodě a opravy kormidla. Na víkend jsme se sbalili a zajeli si ještě jednou do nádherné zátoky u posledního Hawaiki Taputapuatea. V sobotu jsem byl poprvé harpunovat kousek od pasu před Taputapuatea. Střelil jsem za dvě hodiny ve vodě dvě ryby, byly k večeři. Odpoledne jsme přepluli o zátoku severněji. Tam jsme se v neděli vypravili na řeku, která do zátoky ústí. Pluli jsme dlouho po řece, kolem byli samé farmy. Jeden farmář nás pozvel na břeh, ukázal nám hospodářství a na cestu nás vybavil banány, citróny a papájou. Odpoledne jsme pluli zpátky k CNI maríně.

V pondělí nám už v 10 volali z maríny, že jsou připraveni a tak jsme teď na břehu. Zvedali nás ne jeřábem, ale na takovém podvozku, který táhl specielně upravený traktor. No prostě exotika. Pak nás zaparkovali mezi ostatní lodě tak, že okolo máme na každé straně asi 10cm. Ale jsou to profíci, všichni věděli, co budeme dělat, takže nás chlapíci zvedli na centimetr přesně, abychom mohli vytáhnout kormidlo.
Včera jsem se tedy hned vrhl na opravu, kdyby bylo potřeba něco objednávat, abychom tady nebyli déle, než je nezbytné. Všechno ale vypadá dobře. Byl opravdu uvolněné osazení na spodní části kormidla. Takže nic objednávat nemusíme. Očistil jsem všechno, odstranil zbytky starého lepidla a dnes už je vlepené osazení znovu na svém místě. Zítra vrátíme kormidlo a ve čtvrtek budeme zase ve vodě. Kromě kormidla jsem ještě udělal co se dá, vyměnil anody a olej v propeleru, očistil škeble. Ještě mě asi čeká rychlý nátěr několika míst, kde chybí antifouling. 


Takže takhle tady žijeme. Jakmile budeme zpátky ve vodě, tak se rychle připravíme, doplníme proviant, naftu, benzín a vodu a jakmile nám to počasí dovolí, vyrazíme na Severní Cookovi ostrovy, hlavně tedy Sowarow. Potom dál směrem na Tonga se zastávkou na Niue nebo na Samoa.

Ze souše zatím zdraví,

Posádka Perly.