Translate

07 října 2012

Chystáme se opustit Tenerife a vyplout na Gomeru

Zdravíme domů! Po čtyřech krásných dnech na Tenerife se za chvíli chystáme vyplout zase na Oceán a nechat se příznivým západním větrem dovézt na Gomeru. A jak jsme se tady měli?

Tenerife je dalším ostrovem, který nám učaroval. V některých ohledech by se tento ostrov dal srovnávat s Madeirou. Je tady nejvyšší hora španělska Pico de Teide 3717. Měli jsme veliké štěstí na počasí a podařilo se nám zdolat vrchol. Povolení jsme měli vyřízení skoro měsíc dopředu. Půjčili jsme si auto, dojeli k dolní stanici lanovky do 2300m. Pak lanovkou do 3200 a odtud už po vlastních stezkou číslo deset až na vrchol kráteru. Překvapilo mě, že na vrcholu všude vystupují horké sirné páry. Žijí tam ještěrky a proti očekávání tam bylo docela teplo, asi 9 stupňů.

Dolů jsme šly pěšky až k autu. Byla to náročná, ale krásná cesta. Ty výhledy z vrcholu i po cestě se nedají ani popsat. Koukněte se na fotky. Další den, jsme všichni unavení byli na lodi. Posádka odjela na letiště po páté odpoledne. Budou nám moc chybět, bylo nám s nimi ty tři týdny krásně.

My jsme si včera půjčili auto a jeli jsme znuvu do hor po Teide. Projeli jsme do úrodného údolí Orotava, navštívili Puerto de la Cruz a tamnější botanickou zahradu. Ta po pozůstatkem aklimatizační stanice, kterou používali španělé na aklimatizaci tropických roztlin, které z celého světa vozili do evropy. Bylo to nesmírně zajímavé, kolik a jak rozmanitých rostlin po světě všude roste.

Potom jsme zajeli ještě do Santa Cruz, hlavního města ostrova. Bohdane a víš ty co, je to zatraceně skejtové město!! Všude skejťáci, skejtparky ... svého jména je nositelem oprávněně! Pozdě večer jsme byli na zpátky na lodi.

Dnes se chystáme odplout. Máme tady návštěvu, tak je chceme vzít na Gomeru a pak zpátky na Tenerife. My potom budeme pokračovat ještě na další ostrovy a za týden bychom měli přistát na Gran Canarii, kde budeme nechávat Perlu do vánoc.

Posíláme mnoho pozdravů ze slunných Kanárských ostrovů,