Translate

22 listopadu 2012

Oprávnění velitele oceánské plavby pro oblast A bez omezení ….

musím se pochlubit, že jsem předevčírem slavně složil zkoušky z astronavigace a dalších předmětů a tím jsem splnil podmínky pro vydání oprávnění velitele oceánské plavby pro lodě do 24m bez omezení. Přeloženo do češtiny mám právo dělat kapitána na všech vodách, mořích a oceánech, kromě českých řek a vodních nádrží. Dnes jsem oběhal úřady a snad příští týden budu průkaz držet v ruce. Ne, že bych byl na tu zkoušku hrdý, protože její úroveň nebyla opět úplně vysoká, ale asi je důležitější, že nyní bez elektroniky pouze se sextantem v ruce budu schopen určit polohu podle slunce, měsíce, planet a hvězd. Tedy alespoň jsem o tom přesvědčen.

V době všech elektronických vymožeností, kalkulaček a Iphonů se může zdát, že je to anachronismus, ale on stačí jeden blesk a znalost základních principů pohybů objektů na naší obloze zásadně zvyšuje šance na na to, že člověk dopluje kam původně zamýšlel a nemine třeba celý kontinent. Také mě to samozřejmě bavilo, procvičil jsem si matematiku a naučil se řadu nových věcí.

Ostatní se daří také, včera jsem začal s finálním odhlášením z matrixu. Informoval jsem VZP, okresní správu sociálního zabezpečení i finanční úřad, že se nejméně na 3 roky odhlašuji, zaslal i přes odpor úřadů moderními prostředky (datovou schránkou) oznámení a žádosti a teď doufám, že mi odhlášení potvrdí.

Ve skutečnosti ale počítam dny do odjezdu, jsem duchem stále na Perle a nejradši bych tam byl i opravdu.

Tak zatím ze Zelenče,

Petr

Žádné komentáře:

Okomentovat